جابه‌جایی یک هفته‌ای در پست معاونت اول وزارت امور داخله؛ شیرزاد رفت سالنگی دوباره آمد

محمدایوب سالنگی، معاون اول وزارت داخله/کشور، یک هفته پس از این که هارون‌الرشید شیرزاد، به جایش معرفی شده بود، به وظیفه‌اش برگشت و روز یک‌شنبه‌، سی‌ام جوزا/خرداد، همراه با عبدالستار میرزکوال، سرپرست وزارت امور داخله، چهار معین تازه را معرفی کرد.

به پیوست آن وزارت امور داخله با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد که ایوب سالنگی برای دو هفته بیمار بود و دوباره به کارش برگشته است. این خبرنامه اکنون از صفحه وزارت امور داخله حذف شده است.

 محمدایوب سالنگی در ۲۹ حوت سال گذشته هم‌زمان با گزینش حیات‌الله حیات به عنوان سرپرست وزارت امور داخله، معاون اول این وزارت تعیین شد. او پیش از این معاون اداره مستقل ارگان‌های محلی بود.

وزارت امور داخله در ۲۴ جوزا اعلام کرد که براساس پیشنهاد این وزارت و حکم ریاست جمهوری، هارون‌الرشید شیرزاد به عنوان معاون اول وزارت داخله تعیین شده است. او در همین روز از سوی حیات‌الله حیات معرفی و به کارش آغاز کرد. از معاونت او در وزارت امور داخله یک هفته نگذشته بود که سالنگی دوباره به کارش برگشت.

وزارت امور داخله از برکناری و یا بیماری ایوب سالنگی در آن زمان سخنی نگفته بود. در خبرنامه‌ای که وزارت امور داخله در مورد معرفی هارون‌الرشید شیرزاد نشر کرد، نیز از گزینش موقتی او چیزی گفته نشده بود.

این موضوع واکنش‌های گسترده را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است. ممکن حذف خبرنامه وزارت امور داخله در مورد بازگشت ایوب سالنگی به کارش نیز بی‌نسبت به همین واکنش‌ها نباشد.