تیم ملی کرکت تیم پاکستان را شکست داد

نگاه نو_ تیم ملی کرکت افغانستان در بازی‌های آماده‌گی پیش از جام جهانی ۵۰ آوره کرکت توانست طی یک بازی دوستانه تیم ملی پاکستان را با تفاوت سه ویکت شکست دهد.

در اولین بازی آماده‌گی برای جام جهانی ۵۰ آوره کرکت، تیم ملی کرکت کشور توانست تیم ملی کرکت پاکستان را شکست دهد. این بازی که در انگلستان برگزار شده بود، تیم پاکستان قرعه را برنده شد و توپ زنی را انتخاب کرد.

تیم پاکستان در ۴۷ آور و دو توپ با از دست دادن تمام بازیکنانش توانست ۲۶۳ دوش را برای بازیکنان تیم ملی کرکت افغانستان هدف قرار دهد. در مقابل، تیم ملی کرکت افغانستان در ۴۹ آور و ۴ توپ توانست هدف مقرره را به دست آورد و برنده بازی شد.

در این بازی، محمدنبی عیسی‌خیل سه نفر و دولت زدران و راشد خان هریک دو نفر جانب مقابل را از زمین خارج کردند. در بخش توپ زنی نیز حشمت‌الله شهیدی ۷۸ دوش و حضرت‌الله زازی ۴۹ دوش را به دست آوردند.

پیش از این، تیم ملی کرکت افغانستان در سال ۱۳۸۹ توانسته بود در یک بازی ۲۰ آوره از سد تیم ملی کرکت پاکستان بگذرد. تیم ملی کرکت افغانستان قرار است در آینده نزدیک اولین بازی جام جهانی کرکت ۵۰ آوره را در برابر آسترالیا انجام دهد.

از جانب دیگر، هم‌زمان با اعلام پیروزی تیم کرکت شماری از باشنده‌گان کابل با شلیک‌های هوایی از این پیروزی استقبال کرده‌اند که سبب برهم زدن آرامش شهروندان کابل شده‌اند.

وزارت امور داخله نسبت به این شلیک‎های هوایی واکنش نشان داده و گفته است کسانی را که مسبب این شلیک‌ها اند، شناسایی کرده و سلاح‎های آن‌ها را ضبط خواهد کرد. این وزارت در خبرنامه‌ای اعلام کرد که به فرماندهی پولیس کابل و دیگر ولایات دستور داده است تا عاملان شلیک‌های هوایی را شناسایی و تثبیت کرده به پنجه قانون بسپارد. وزارت داخله هشدار داده است که هیچ کسی حق ندارد تا خوشی مردم را به غم تبدیل کند.