تظاهرات ضد آمریکایی در ولایت غزنی

ولسوالی “اندر” ولايت غزني افغانستان، عصر چهارشنبه شاهد تظاهرات ضد آمريکايي بود.

نگاه نو_ به گزارش خبرگزاری، شرکت کنندگان در این تظاهرات با سردادن شعار مرگ بر آمریکا، حملات پهپادی آمریکا به مناطق مسکونی شهرستان اندر و کشتار غیر نظامیان افغان را محکوم کردند.
تظاهرکنندگان ضمن مسدود کردن شاهراه کابل – قندهار در مرکز غزنی، خروج نظامیان خارجی به فرماندهی آمریکا از افغانستان را خواستار شدند.
در حملات دو روز پیش پهپادهای آمریکایی به مناطق مسکونی شهرستان اندر در ولایت غزنی افغانستان، ۹ غیرنظامی کشته و ۵ نفر دیگر زخمی شدند.
شماری کودک و زن در میان کشته ها و زخمی های این جنایت آمریکا بود.
جنایات آمریکا در افغانستان درحالی همچنان ادامه دارد که درهفته‌های اخیر مردم ولایت‌های شرق افغانستان از جمله ننگرهار، میدان وردک و غزنی بارها با برگزاری تظاهرات، توقف حملات آمریکا را خواستار شده اند.
از زمان تعیین ژنرال “اسکات میلر” به عنوان فرمانده نظامیان آمریکایی در افغانستان، شمار تلفات غیرنظامیان در حملات آمریکایی ها افزایش یافته است.
این ژنرال بدنام آمریکایی که کشتارغیرنظامیان درعراق را نیز در کارنامه سیاه خود دارد پس از آن تعیین شد که آمریکا دیگر امیدش را برای پیروزی در جنگ افغانستان از دست داد.
آمریکا و متحدانش در سال ۲۰۰۱ به بهانه مبارزه با تروریسم و تامین امنیت در افغانستان به این کشور یورش بردند اما از آن زمان تاکنون، ناامنی، تروریسم و تولید مواد مخدر در افغانستان افزایش چشمگیری داشته است.
۱۳۹/۱۱۶