تسهیل صدور روادید ایران برای بازرگانان و فعالان فرهنگی افغانستان

نگاه نو_ «جابری انصاری» معاون امور مجلس وزارت امور خارجه ایران در سفری به شهر هرات با «مونسه حسن زاده» معاون والی هرات، تجار و بازرگانان این شهر و همچنین فعالان اجتماعی و فرهنگی این شهر به طور جداگانه دیدار و رایزنی کرد.

براساس این گزارش، بازرگانان و تجار هرات در این دیدار از خدمات ارائه شده از سوی کنسولگری ایران بخصوص در بخش صدور روادید تشکر کرده و خواستار تسهیلات بیشتر در این زمینه شدند.

جابری انصاری در این دیدار به مشترکات فرهنگی، تاریخی، زبانی و دینی میان ایران و افغانستان اشاره کرده و گفت: هرات پایتخت فرهنگی و اقتصادی افغانستان است.

معاون وزیر خارجه ایران اضافه کرد: مهمترین هدف هئیت ایرانی به افغانستان قرار گرفتن در جریان ارائه خدمات کنسولی و صدور ویزا در نمایندگی های ایران در افغانستان و بخصوص کنسولگری ایران در هرات است.

وی از تسهیل و تسریع در صدور ویزا برای اتباع افغانستان خبر داد و گفت: کنسولگری ایران روند صدور ویزای برای اتباع افغانستان بخصوص برای تجار و بازرگان و فعالان فرهنگی را تسریع خواهد کرد.

همچنین در دیدار معاون امور مجلس وزارت خارجه ایران و سرپرست ولایت هرات بر گسترش روابط دوجانبه و مناسبات اقتصادی و همچنین برطرف کردن مشکلات میان دو کشور تاکید شد.

جابری انصاری در پایان دیدار از هرات از اماکن تاریخی و باستانی این شهر بازدید کرد.