تأکید آمریکا بر امضای توافق صلح با طالبان در اول سپتامبر

نگاه نو_ به نقل از خبرگزاری «دید» افغانستان؛ برخی منابع آگاه از نهمین دور مذاکرات آمریکا و طالبان می‌گویند که دو طرف روی بسیاری از مواردی که بر سر آنها اختلاف دارند به توافق رسیده‌اند.

ادامه جلسات دور نهم مذاکرات صلح میان آمریکا و طالبان، عصر روز گذشته، اول شهریورماه، در دوحه، پایتخت قطر از سر گرفته شد. این نشست ۶ ساعت به طول انجامید و نمایندگان دو طرف به شکل گروهی با یکدیگر روی موارد اختلافی کار کرده‌اند.

نهمین دور مذاکرات صلح در پشت درهای بسته صورت گرفته و هنوز جزئیات آن بیان نشده است؛ اما گفته می‌شود که دو طرف روی بسیاری از موارد اختلافی به توافق رسیده‌اند.

این منابع می‌گویند که توافق نهایی روی موضوعات اختلافی صلح به دو و یا سه نشست دیگر که در یک یا دو روز آینده برگزار خواهد شد، نیاز دارد تا نمایندگان آمریکا و طالبان پس از آنها به نتیجه برسند و توافقنامه را امضا کنند.

در راستای امضای توافقنامه صلح میان دو طرف، یکی از شهرهای کابل، واشنگتن یا اسلو، پایتخت نروژ میزبان نشست‌های بین‌الافغانی خواهند بود.

پس از پایان این دور از نشست قطر، زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان به کابل می‌رود و جزئیات این گفت‌وگوها را با مقام‌های دولت این کشور در میان می‌گذارد.