بصیر؛ کودکی که برای نیم روز والی خوست شد

کودکی در ولایت/استان خوست برای نیم روز نقش والی/استاندار این ولایت را بازی کرد. مسوولان محلی خوست این کودک را «بصیر» معرفی کرده و گفته‌اند که از کودکان بی‌سرپرست پرورش‌گاه خوست بوده است.

نگاه نو_ دفتر مطبوعاتی والی خوست با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد که بصیر به ابتکار محمدحلیم فدایی، والی خواست برای نیم روز متولی امور اداره این ولایت شد تا مشکلات کودکان و هم‌نوعانش را با مسوولان در میان بگذارد.

بصیر روز چهارشنبه، چهارم جدی، برای نیم روز والی خوست بود. او در این روز با حسنا جلیل، معین وزارت امور داخله که به خوست رفته بود، به عنوان والی این ولایت دیدار کرد.

طبق معلومات دفتر مطبوعاتی والی خوست، بصیر در این دیدار، مشکلات و چالش‌های کودکان یتیم را با معین وزارت امور داخله در میان گذشته است.

بصیر در سخنانش گفته است که کودکان یتیم در پرورشگاه به صنف‌های آموزشی، لیلیه، دوا، خوراک، پوشاک و از همه مهم‌تر به آموزش عصری نیاز دارند و مقامات باید به آن توجه کنند.

والی کوچک خوست از معین وزارت امور داخله خواست تا نیازمندی‌های یتیمان پرورش‌گاه را با رییس جمهور در میان بگذارد. هم‌چنان کودکانی پرورشگاه ولایت خوست هر کدام نیز با معین وزارت امور داخله در مورد مشکلات‌شان صحبت کرده‌اند.

والی کوچک خوست و دوستانش از جانب دیگر از معین وزارت امور داخله با اهدای تقدیرنامه ستایش کرده و درخواست‌نامه‌ی‌شان را به ریاست جمهوری فرستاده و از حکومت خواسته است که به وضعیت کودکان در خوست رسیده‌گی کند.

طبق خبرنامه دفتر مطبوعاتی والی خوست، محمدحلیم فدایی والی این ولایت، فرمانده پولیس و دیگر مسوولان محلی خوست که در برنامه دیدار کودکان با معین وزارت داخله حضور داشتند در قطار دوم نشسته بودند.

حلیم فدایی هدف از واگذاری اداره امور ولایت خواست به بصیر را، تقویت حس اعتماد به نفس کودکان یتیم عنوان کرده است.