بازچاپ کتاب «سه قطعه روی زمین»در ترکیه

کتاب سفرنامۀ «سه قطعه روی زمین» اثر محمود طرزی، بنیادگذار روزنامه نگاری نوین کشور پس از گذشت یک سده، از سوی دولت ترکیه بازچاپ شده‌است

نگاه نو_ این کتاب، ( ۲۵حمل) در ولایت هرات رونمایی شد. همزمان با رونمایی این کتاب، نمایشگاهی از دستاوردها و تلاش‌های محمود طرزی نیز برگزار شد.

مسؤولان دفتر انکشافی ترکیه در افغانستان (تیکا) می‌گویند که محمود طرزی در گسترش روابط میان افغانستان و ترکیه نقش کلیدی داشت و از همین‌رو، این نهاد خاطرات اورا زنده نگه می‌دارد.

علی اوزگون، رییس دفتر تیکا در آسیا، گفت: «محمود طرزی، کسی بود که در زمینه تحکیم و روابط دوستی میان افغانستان و ترکیه نقش خیلی مهمی را ایفاء کرد. بخاطری‌که مردم افغانستان کارهای محمود طرزی را فراموش نکنند ما خواستیم که کتاب محمود طرزی را که نزدیک به یک قرن پیش چاپ شده بود را دوباره چاپ کنیم و برای نسل آینده افغانستان این کتاب را معرفی کنیم.»

مسؤولان ریاست اطلاعات و فرهنگ در هرات می‌گویند که این کتاب محمود طرزی، به پژوهشگران برخی کشورهای اروپایی، افریقایی و آسیایی که آقای طرزی به آن کشورها سفر کرد کمک می‌کند تا ارتباطات افغانستان را با کشورهای خود بهتر بررسی کنند.

این برای نخستین بار است که این کتاب محمودطرزی به شکل نوین چاپ می‌شود. در این کتاب خاطرات، سفرهای محمود طرزی، پدر روزنامه نگاری نوین افغانستان آمده‌است