اکران تیاتر « بیوه سفید ، بیوه سیاه» با لهجه دری در تهران

تیاتر «بیوه سیاه ، بیوه سفید» با موضوعیت خشونت علیه زنان ، اکران شد.

نگاه نو_ تیاتر « بیوه سیاه ، بیوه سفید » عنوان اثری نمایشی به کارگردانی «حسن جودکی» و به نویسندگی و نقش آفرینی «مژگان خالقی» است که با محوریت خشونت علیه زنان افغانستان هم اکنون در تماشاخانه نوفل لوشاتو تهران به روی صحنه در حال اجرا می باشد.

این تیاتر روایت کننده داستان یک زن افغانستانی است که توسط برادرشوهر و شوهرش به قتل می‌رسد.

«حسن جودکی» در مصاحبه با خبرنگار تلویزیون آی فیلم ۲ با بیان این که قصد داشته در این تیاتر خشونت علیه زنان بخشی از جهان را به تصویر بکشد ، گفت: افغانستان فارغ از اتفاقاتی که در گذشته و حتی هم اکنون با آن مواجه شده ، دارای فرهنگ و تمدنی غنی است.

«جودکی» با بیان این که در دهه هشتاد تیاتر «جاده ، باران، دوچرخه ، سفید» را با موضوعیت افغانستان به روی صحنه برده ، افزود: نمایش «بیوه سیاه ،بیوه سفید» دومین تجربه کاری من در این بخش بود .افغانستان مردمان و هنرمندان بسیار خوبی دارد و شاید یکی از آرزوهای نزدیک من این باشد که افغانستان را ببینم.

همچنان «مژگان خالقی» بازیگر تیاتر و نویسنده ایرانی با اشاره به این که داستان این تیاتر برگرفته از یک اتفاق واقعی بوده ، گفت: رنج و درد یک پدیده مشترک در بین همه مردم جهان است ، شاید بتوان گفت این رنج مشترک، تبدیل به زبان مشترک دو کشور می‌تواند شود.

«خالقی» با بیان این که ادبیات و موسیقی افغانستان را به‌طور جدی دنبال می‌کند، افزود : این باعث افتخار من بود که بتوانم به لهجه دری صحبت کنم و قصه یا تیاتری از سرزمین افغانستان را اجرا کنم.