انفجار نیرومند کابل را لرزاند

انفجاری بزرگ کابل، پایتخت افغانستان، را لرزاند بعد از انفجار ستونی از دود از ناحیه شانزدهم شهر کابل به هوا برخاست.

نگاه نو_ براساس گزارشها طالبان مسئولیت حمله امروز را پذیرفته و گفته که هدف بخش لجیستیک (تدارکات) و مهندسی وزارت دفاع افغانستان بوده است.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله/کشور افغانستان، اعلام کرد که انفجار حوالی ساعت ۰۸:۵۰ دقیقه صبح امروز در نزدیکی “برج گلبهار” در حوزه شانزدهم رخ داده است. او گفته است که نخست یک خودرو بمب‌گذاری شده منفجر و بعد از آن چند مهاجم انتحاری داخل یک ساختمان شده اند.

او افزوده که نیروهای ویژه پلیس اکنون به محل رسیده و منطقه بر روی تردد عابرین مسدود شده و درگیری با مهاجمان ادامه دارد.

وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان، اعلام کرده که تاکنون ۶۵ زخمی به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند که ۹ کودک در میان آنان است.

تلویزیون خصوصی شمشاد گزارش داده است که انفجار در نزدیکی این تلویزیون صورت گرفته و شماری از کارمندان این رسانه زخمی شده‌اند.

در نزدیکی محل انفجار، استادیوم فدراسیون فوتبال افغانستان، شواری کریکت و شماری از ساختمانهای دولتی قرار دارد.


یوسف کارگر نفر دوم سمت چپ
شفیع شاداب، سخنگوی فدراسیون فوتبال افغانستان، که انفجار در نزدیکی ساختمان این فدراسیون رخ‌داده، گفته که کارمندان و بازیکنان این نهاد زخم سطحی برداشته‌اند.

او افزوده که کارمندان و بازیکنان تیم فوتسال افغانستان زخم‌های سطحی برداشته‌اند و سرپا مداوا شده‌اند، ولی افراد امنیتی که در ورودی ساختمان فدراسیون مستقر بودند، بیشتر آسیب دیده و به بیمارستان منتقل شده‌اند.

آقای شاداب عکسی از یوسف کارگر، سرپرست فدراسیون فوتبال همرسانی کرده که به صورت سطحی زخمی شده است.