ناتو ۳۲۰ میلیون دالر را برای بلند بردن ظرفیت نیروهای امنیتی هزینه می‌کند

وزارت دفاع ملی می‌گوید که ناتو تعهد کرده است که در سال جاری میلادی، بیش از ۳۲۰ میلیون دالر/دلار را برای بلند بردن ظرفیت نیروهای امنیتی هزینه کند

وزارت دفاع ملی با نشر خبرنامه‌ای گفته است که نماینده ملکی ناتو روز پنج‌شنبه، سوم سرطان، در دیدار با سرپرست وزارت دفاع ملی این مقدار کمک را یادآوری کرده است.

به نقل از اعلامیه وزارت دفاع ملی، استیفانو پونتیکورو، سفیر ملکی ناتو در افغانستان از تلاش نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان، برای تامین صلح و ثبات در کشور، ستایش کرده و گفته است که تلاش‌های این نیروها، مردم افغانستان و جامعه جهانی را امیدوار کرده است که آنان می‌توانند به صورت مستقلانه از کشور و مردم‌شان دفاع کنند.

او تأکید کرده است که ناتو به کمک‌هایش به افغانستان، به ویژه به نیروهای دفاعی و امنیتی پس از خروج کامل نیروهای بین‌المللی ادامه می‌دهد.

نماینده ملکی ناتو تصریح کرده است که ناتو در در جریان سال جاری میلادی بیش از  ۳۲۰ میلیون دالر را به هدف بلند بردن ظرفیت نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان به مصرف می‌رساند.

در همین حال بسم‌الله محمدی، سرپرست وزارت دفاع ملی همکاری ناتو و کمک‌های این سازمان را در افزایش ظرفیت و قابلیت‌های این نیروها مهم و موثر خوانده است.

او گفته است که حمایت جامعه جهانی به ویژه ناتو نقش موثر در افزایش توانایی‌های جنگی و مسلکی این نیروها دارد.

سرپرست وزارت دفاع ملی تأکید کرده است که نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان، آماده دفاع مستقل از کشورشان اند و تلاش می‌کنند تا از جان و مال شهروندان حافظت کنند.

او در ادامه خاطر نشان کرده است که به گروه طالبان اجازه نخواهد شد که از راه جنگ و خون ریزی بار دیگر رژیم «نامشروع» را بالای مردم تحمیل کند.

محمدی افزوده است که یگانه راه حل بحران موجود افغانستان، گفت‌وگوهای صلح است و طالبان باید به این گفت‌وگوها تمکین کنند.