اشرف غنی چندین پروژه عمرانی را در بدخشان افتتاح کرد

نگاه نو_ محمداشرف غنی، رییس جمهوری کشور در جریان سفرش به ولایت بدخشان، چندین پروژه عمرانی را در این ولایت افتتاح کرد. او همچنان در جریان سفرش با مسوولان امنیتی بدخشان دیدار داشته و بر ادامه عملیات‌های تصفیوی در این ولایت تاکید کرده است.

آقای غنی که امروز پنج‌شنبه، پنجم جدی، به بدخشان رفته، سرک فیض آباد – بهارک این ولایت را افتتاح کرد. طول این جاده ۴۴ کیلومتر می‌باشد و بیش از چهار میلیون دالر هزینه برداشته است.

همچنان مسجد جامع خرقه مبارک که در شهر فیض آباد ولایت بدخشان و با هزینه ۳۱ میلیون افغانی از بودجه دولت ساخته شده نیز توسط آقای غنی به بهره‌برداری سپرده شد.
در کنار این، ساختمان شفاخانه ولایتی ۷۶ بستر برهان‌الدین ربانی و خدمات ۶۰ بستر بیمارستان نسایی ولادی این ولایت نیز امروز افتتاح شده است. در یک خبرنامه ارگ آمده که شفاخانه ولایتی برهان‌الدین ربانی، با هزینه ۴ میلیون و دوصدهزار دالر امریکایی و شفاخانه خدمات ۶۰ بستر نسایی ولادی این ولایت با هزینه ۷۸۰هزار دالر امریکایی از بودجه دولت افغانستان ساخته شده است.

همچنان رییس جمهور غنی در دیدارش با مسوولان امنیتی و برخی از باشنده‌گان ولایت بدخشان، از دوام عملیات‌های تصفیوی به منظور تامین کامل امنیت این ولایت و ولسوالی‌های آن خبر داده است.