آغاز قریب الوقوع تمدید روادید گذرنامه خانواری

آغاز قریب الوقوع تمدید روادید گذرنامه خانواری در دیدار مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی و رییس پلیس/پولیس مهاجرت و گذرنامه از مطرح شد.

به نقل از كانون انجمن هاي صنفي دفاتر كفالت؛ دکتر محمودی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله/کشور ايران در ملاقات با سردار رضا دوست رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه ضمن تبریک درجه سرداری ایشان در خصوص اقدامات اخیر وزارت کشور  در مورد تشکیل سازمان ملی مهاجرت و نقش ان سازمان در ارتقای کمی و کیفی ساماندهی اتباع خارجی بصورت مشروح نکاتی را مطرح و اظهار امیدواری کرد که با اعلام وصول لایحه ارائه شده هیات  وزیران از سوی هیات رییسه مجلس و تسریع در رسیدگی و تصویب  لایحه، هم افزایی بین بخشی و دیگر اهداف مترتب هر چه سریعتر محقق شود.

دبیر کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی ایران در این دیدار که در محل پلیس مهاجرت و گدرنامه برگزار شد. همچنین با معرفی هیات مدیره جدید کانون انجمن های صنفی دفاتر خدمات، مزیتها و توانمندیهای دفاتر خدمات و اشتغال اتباع خارجی در اجرای امور تصدیگری دستگاهها در حوزه اتباع خارجی را برشمرد و اظهار امیدواری کرد که ابلاغیه رییس کمیسیون ساماندهی در موافقت با تمدید روادید گروه گذرنامه با تلاشهای پلیس مهاجرت و گذرنامه و همکاری دفاتر خدمات به زودی اجرائی شود.

سردار رضا دوست نیز ضمن تبریک انتصاب هیات مدیره جدید کانون، برون سپاری خدمات تصدیگری را یکی از اهداف اصلی پلیس مهاجرت و گذرنامه برشمرد و بر واگذاری اموری که مغایر ماموریتها و وظایف نباشد به دفاتر خدمات تاکید کرد. ایشان مدیران دفاتر را کارشناسان خبره حوزه اتباع خارجی توصیف و تصریح کرد که دفاتر بطور قطع قادر به اجرای ماموریتهای واگذاری از سوی پلیس خواهند بود. ایشان در ادامه در خصوص شیوه برون سپاری نکاتی را بیان نمودند.

محمدی رییس کانون نیز ضمن تشکر از برگزاری جلسه و حسن ظن مدیران دستگاهها به دفاتر خدمات، بر اجرای کلیه ماموریتها و دستورات ابلاغی تاکید و خواستار به کارگیری همه توان و ظرفیت دفاتر از سوی همه دستگاهها به ویژه پلیس شد. ایشان ضمن تشریح ثمرات اقدامات دفاتر در همکاری با پلیس چون تمدید روادیهای قبلی گروه گذرنامه خانواری و برخی دیگر از دارندگان روادید و نیز طرح اربعین و صدور دفترچه های اقامت، خواستار آن شد که علاوه بر تمدید روادید گروه گذرنامه خانواری که به زودی عملیاتی خواهد شد، سایر امور قابل واگذاری پلیس مهاجرت نیز بر اساس تفاهم حاصله در جلسه طی کوتاهترین زمان به دفاتر سپرده شود.

در پایان مقرر شد جلسه کارشناسی پلیس و کانون در تدوین رویه اجرائی طی هفته آتی برگزار گردد.