آغاز دوره آمادگی ورود به مکتب برای کودکان افغانستانی در ایران

طی مراسمی با حضور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اولین مرکز پیش دبستانی کشور ویژه کودکان افغانستانی در رفسنجان آغاز به کار کرد.

نگاه نو_ به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، خانم حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: با راه اندازی این پیش آغاز دوره آمادگی ورود به مدرسه برای کودکان افغانستانی در کشوردبستانی، طرح برگزاری دوره آمادگی ورود به مدرسه برای کودکان افغانستانی در کشور، آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه حدود نیم میلیون دانش‌ آموز اتباع بیگانه در کشورمان تحت پوشش آموزش و پرورش قرار دارند گفت: از اینکه نوآموزان اتباع خارجی در کنار همسالان ایرانی خود از فرصت آموزشی مناسب بهره مند شده اند خوشحالیم و دنیا بداند علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه‌ای که دشمنان بر کشور ما روا داشته‌اند آنچه که داشتیم با مهمانانمان خود تقسیم کرده‌ایم.
وی افزود: بنا بر تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر برابری فرصت‌های آموزشی برای کودکان کشورهای دیگر به ویژه افغانستان که در ایران زندگی می‌کنند، ما بدون کمک‌های بین‌المللی، زمینه را برای فراگیری علم و دانش آنها فراهم کرده‌ایم.

خانم حکیم‌زاده ادامه داد: برای تعلیم ۵۰۰هزار دانش‌آموز اتباع خارجی، ۱۰هزار معلم در آموزش و پرورش کشور نیاز بود و در حالی که آموزش و پرورش مجوز استخدام حتی یک نفر را نگرفته است این نیاز را تامین کرده است.
مجید فصیحی‌هرندی فرماندار رفسنجان هم با اشاره به حضور بیش از ۷۰هزار تبعه افغانی در این شهرستان گفت: با توجه به جمعیت ۳۱۱هزار نفری رفسنجان، به ازای هر هفت نفر ایرانی، یک نفر اتباع بیگانه در این شهر زندگی می‌کند.