استقبال از «نامه ای به رییس جمهور» و «حوا، مریم، عایشه» در استرالیا

پنجمین دور جشنواره جهانی فلم‌های افغاستان یا جشنواره «گان» با نمایش چند فلم در شهر سیدنی استرالیا پایان یافت.

این جشنواره که از سوی انجمن «فردا»، هرساله برگزار می‌شود، امسال این جشنواره در شهرهای اديلايد و ملبورن استراليا، برگزار شد.

فلم «نامه‌ ای به رییس‌جمهور» از ساخته‌های «رویا سادات» و فلم «دریای زند‌گی» از ساخته‌های «فهیم هاشمی» از جمله فلم‌هایی هستند که در برنامه پایانی این جشنواره، به نمایش گذاشته شدند.

«فهیم هاشمی» در پیوند با فلم های این جشنواره این چنین گفت: مردم از هر لحاظ از برگزاری این جشنواره خوشحال و راضی بودند و فلم های «نامه‌ ای به رییس‌جمهور» و «حوا،مریم و عایشه» بیشتر مورد پسند قرار گرفت.

«محمدضیا ضیا»، مدیر مسئول هفته نامه افق استرالیا درباره این جشنواره گفت: این جشنواره واقعا به مردم یک نوید خوش داد که سینما گران ما می‌توانند فلم‌های خوب تهیه کنند و به همه فلم سازانی که حضور ذاشتند تبریک می گویم.

به نقل از طلوع، در جشنواره گان، فلم‌هایی نمایش داده می‌شوند که کارگردان، تولیدکننده و یا شخصیت مرکزی آن‌ها، شهروندان افغانستان باشند و یا فلم‌هایی که کارگردانان خارجی در آن‌ها، به سوژه‌هایی در پیوند به افغانستان پرداخته باشند.

گفتنی است برگزار‌کنند‌گان این جشنواره، یکی از اهداف راه‌اندازی این برنامه هنری را، زنده نگه‌داشتن تاریخ افغانستان در استرالیا عنوان کردند.