مسجدی در هرات که ذخیره‌گاه واسکت‌های انتحاری طالبان بود، منفجر شد

مقام‌های محلی هرات از وقوع انفجار در یک ذخیره‌گاه مواد انفجاری طالبان در این ولایت/استان خبر می‌دهند. دفتر رسانه‌های والی/استاندار هرات، روز یک‌شنبه، پنجم ثور/اردیبهشت، با نشر اعلامیه‌ای می‌گوید این رویداد در ولسوالی/شهرستان پشتون‌زرغون هرات اتفاق افتاده است.

به نقل از اعلامیه، مقداری مواد انفجاری که از سوی طالبان در یک مسجد نگه‌داری می‌شد، منفجر شده است. در اعلامیه هم‌چنان آمده است: «شماری از  جنگ‌جویان و فرماندهان طالبان که سرگرم ساخت ماین در یک مسجد بودند، در اثر انفجار مواد دست‌ساز خودشان کشته و زخمی شدند.»

بر اساس معلومات ارایه شده از سوی منابع مردمی، این انفجار در روستای «مارآباد» ولسوالی پشتون‌زرغون روی داده و در این ذخیره‌گاه مواد انفجاری، طالبان سرگرم تولید واسکت‌های انتحاری بودند.

مقام‌های محلی هرات در پیوند به شمار دقیق تلفات طالبان معلومات ارایه نمی‌کنند، اما به روایت منابع مردمی، برخی اعضای گروه طالبان که به منظور «مشورت‌دهی برای ساخت واسکت انتحاری» در محل حاضر بودند، در پی انفجار کشته شدند.

تا کنون طالبان در پیوند به انفجار در ذخیره‌گاه مواد انفجاری و نیز شمار تلفات ناشی از آن چیزی نگفته‌اند.

پشتون‌زرغون در شمال‌شرق هرات موقعیت دارد و طی روزهای اخیر گواه درگیری‌های شدید میان طالبان و نیروهای امنیتی بوده است. برخی ساکنان این ولسوالی از احتمال سقوط ولسوالی هشدار می‌دهند.