ایران از صلیب سرخ خواستار دو میلیون دوز واکسین کرونا برای مهاجران افغان شد

رئیس جمعیت هلال احمر ایران گفته است که از صلیب سرخ جهانی دو میلیون دوز واکسین برای واکسیناسیون مهاجران افغان تقاضا کرده است. او اشاره کرده که قرار است وزارت داخله برای واکسیناسیون اتباع سایر کشورها کُد اختصاصی اعلام کند.

او افزود: “روز گذشته قرار شد وزارت کشور (داخله) برای واکسیناسیون اتباع دیگر کشورها، از جمله افغانستان کُد اختصاصی اعلام کند.»

جمعیت هلال احمر ایران در گفتگو با خبرگزاری ایلنا در پاسخ به این سئوال که آیا این نهاد از طریق مجامع بین‌المللی واکسین برای اتباع وارد می‌کند، گفت: «نکته‌ای که وجود دارد، این است که جمعیت مهاجران افغانستانی در کشور ما حدود دو الی سه میلیون نفر هستند، این افراد بعضاً مشکل شناسنامه دارند و یا کد شناسایی ندارند.»

همتی ادامه داد: «وزارت کشور (داخله/ در تلاش است تا برای این افراد کد شناسایی در نظر گرفته شود تا بتوانیم واکسیناسیون این افراد را نیز انجام دهیم.».

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران روز پنجشبه  (۶ می) اعلام کرد که واکسیناسیون اتباع خارجی مقیم ایران مشروط به تحویل مقداری از سهمیه کوواکس کشور مربوطه به ایران است.

این خبر که شهرداری تهران از تزریق واکسین کرونا به صفاکاران افغان خودداری کرده، با اعتراض در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌ها روبرو شد.